tisdag 20 november 2012

Pointsettia

Idag tänkte jag - Maria - blogga en kruka med Pointsettia som jag gjort med två Tim Holtz/Sizzix-dies (finns tyvärr inte i shopen). När jag var klar så upptäckte jag att det fanns en pointsettiasdies redan... :D Men även om det tog låååång tid och mycket vevande med Cuttlebugen så var det roligt att göra den här.
 
 
Jag började med att stansa ut alla bladen. Därefter har jag lagt ett lager vit gesso på varje blad som jag sedan värmde med embossingfönen så att den började bubbla. Sedan sprayade jag med först röd resp. grön Dylusionspray och sedan med röd resp. grön Perfect Pearl Mist. Sist så lindade jag lite grön blomtejp runt en tjockare men lättböjlig "ståltråd". I terracottakrukan som jag målat vit med gesso och sprayat med Perfect Pearl mist Pearl, har jag en torroasis som jag satt ner "stjälkarna" i  :D

 
Så här ser den ut i sin helhet.
 
 
/Maria


Inga kommentarer: