söndag 24 mars 2013

Vårkort

Tänkte visa ett vårigt kort idag. Det var ett tag sedan jag gjorde kort men just nu är jag inne i en liten kortperiod vilket är jättekul :D

Fågeln är utstansad i vit CS med Tim Holtz diesen Bigz-Caged Bird Die. Med den diesen får man en liten vinge, fågel på gren och en bur. Sedan färglade jag den som en Blåmes (tror jag den arten heter :D ).
Swirlsen är från en Magnolia dies. Löven är utpunchade med Nellie Snellen punch. Cirklarna är utstansade från Spellbinders dies.

Mönsterpapperet kommer från Maja Designs senaste kollektion.


Så här har jag dekorerat insidan av kortet. Swirlsen är från samma Magnolia die-set som swirlsen på framsidan.


Så här ser baksidan ut.


Nu får vi bara hoppas på att våren verkligen är på väg :D
Ha det gott!

/Maria

Inga kommentarer: