torsdag 17 maj 2012

TriFold-kort

För flera år sedan hade jag en inspirationsblogg ihop med några underbara kortmakare. Till den bloggen skrev jag den här tutorialen om hur man viker ett TriFold-kort. Idag tänkte jag dela med mig av den till Scrapdrakens kunder/bloggens läsare :D
Skär pappret så att den mäter 10 cm på höjden och 30 cm på längden.

Nu ska du biga vid 10 cm och 20 cm.

Du har nu fått två 'flärpar'. Dessa flärpar ska du nu biga diagonalt, båda med början från samma hörn, tex det högra hörnet (går att göra tvärtom om man vill)


Ditt kort ska nu se ut så här.

Nu är det bara att dekorera efter eget tycke och smak.

Jag valde att göra ett vintrigt bröllopskort.


Då det är ett bra tag sedan jag gjorde just detta kortet så finns inte materialet jag använt i Scrapdrakens webbshop, men där finner ni en mängd andra, nyare som passar minst lika bra till ett TriFold-kort :D
/Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: