onsdag 26 september 2012

SteamPunk Top Hat

I väntan på att min lilla lampa ska bli klar passade jag på att bryta av med att göra ännu en Top Hat, den här gången med tema Steampunk. Detta är mitt första genuina försök till något som skulle kunna kallas Steampunk men den skulle nog kunna ha haft lite mer dekorationer kanske men jag är ändå rätt nöjd med hatten :D

 
Jag har haft metalltejp på svart cardstock, sedan har jag målat med svart gesso över tejpen, på gesson har jag målat med Perfect Pearl-pulver ihopblandat med vatten. Därefter har jag dragit hattens delar genom Cuttelbugen med en Tim Holtz embossingfolder. Filat ner lite så jag fick fram lite av metalltejpen. Duttat lite här och där med två andra Perfect Pearl färger.


Kugghjulen är gjorda med en die från mitt eget privata scraprum, övrigt material finner du i vår webbshop :D

/Maria

1 kommentar:

Elisabet sa...

Men hjälp, så läckert!!!!