tisdag 16 oktober 2012

Art Journal

Tänkte att jag - Maria - idag skulle visa två sidor ut min Art Journal-bok.
 
Jag har sprayat med Dylusion mister, mest Postbox red. Över det sprayade jag sedan med Perfect Pearl mists Forever Red för att få det att skimra. Därefter tog jag en Crafters Workshop mask och maskade tre gånger, först med Inka Gold, sedan Archival Ink svart och sist med svart gesso. Längst ner och upptill, har jag stämplat med stämplar från Vilda Stamps. Avslutade med att stansa ut en Tim Holtz dies - Fågel på gren - två gånger som jag hade svart gesso på och limmade fast på sidan.
 
Texten lyder: A friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words.
Det är en stämpel från ett stämpelset av Dylusion, som jag stämplat och sedan klippt itu.
 
 
Ett försök till att visa hur det skimrar :D

 
Allt material finner du i vår shop.
 
/Maria

Inga kommentarer: