måndag 25 februari 2013

Helgens alster

I helgen så var vi på Scrapdraken i Stockholm med vår butik för kurseventet med Ania Dabrowska a.k.a Finnabair. Två av oss drakar - Sonja och jag själv (Maria) - gick båda kurserna under lördagen medan Kattis stod i butiken. På söndagen satt jag och Sonja i butiken och scrappade.
Så idag tänkte jag visa mina alster som gjordes i helgen :D
Men först Finnabair in action :D



Det här alstret gjorde jag i första kursen. Jag valde att ta min favoritbild på min mormor som i år fyller 87 år:


I kurs två gjorde jag detta alster med ett foto på min farmors mamma och pappa:


På söndagen så gjorde jag detta alster utifrån det vi lärde oss på kursen samt med papper från Finnabairs Prima kollektion. Fotot är på min farmor och hennes lillebror. Då det båda är borta nu satte jag dit en ängel i nedre vänstra hörnet:


Vill rikta ett stort tack till Finnabair för två jättebra kurser, ett lika stort tack till alla er kursdeltagar som kom in till vårt shoprum :D Sedan vill vi rikta ett stort, stort tack till Sofia och Peter som arrangerade kurseventet.
Om ni missade att går kurserna för Finnabair denna gången så kan jag tipsa om att i oktober så kommer hon tillbaka, all info om hennes kurser samt de tre andra kursledare som kommer då kommer att komma inne på Stockholm Scrapclass hemsida som ni hittar här.
Finnabairs blogg hittar ni här.

/Maria

1 kommentar:

Karin sa...

Nu har jag sett flera av era alster från i helgen och alla är sååå fina! Har ångrat att jag inte anmälde mig men då finns det en chans i höst med :)
Ha det!