söndag 8 december 2013

Christmas Bird

Idag är det dags för mig - Maria - att återigen visa ett julkort med papper från Graphic45. Jag utmanade mig själv nämligen :D
Jag tycker verkligen om G45 men har samtidigt väldigt svårt för att skapa med dem då de oftast har stora motiv osv. Men till detta kortet - ett dubbeldörrat bokkort - så tog jag tillvara på det jag lärt mig på Gerry van Gent´s kursen som jag deltog i på Stockholm Scrap Class.
 
 
Fågeln och rosorna är utklippta och bearbetade a la Gerry style, och sedan har jag satt fast dem på 3D-kuddar. Fågeln och rosorna fungerar som en dörrstopp vid stägning av kortet. Har återigen använt mig av den underbara kantstansen av Martha Stewart. Swirlen har jag fått färdigutstansad av en vän.
 

 
Insidan av kortet ser ut så här :D Stämpel kommer från mitt privata lager.



1 kommentar:

Anki sa...

Fantastiskt fint bokkort!