fredag 31 januari 2014

Mormor

Idag visar jag - Maria - en LayOut med en bild på min mormor när hon var 18 år gammal. Bilden är scannad från ett målat foto som hänger på väggen hemma hos mormor för allmän beundran :) Älskar verkligen den bilden, hon ser ut som en filmstjärna.

Cirkelramen är en stor chipboardram som legat hemma iväntan på rätt alster jättelänge, och som jag målat med Luminarte Silks. Cardstocken är Bright White men cardstocken som jag färgat gul är Avalanche som jag sprayat med Dylusion spray och Perfect Pearl samt några stänk med Luminartes pigment pulver som jag blandat ut i vatten. Men innan jag sprayade lade jag en stor template/mask/stencil (kärt barn har många namn) från The Crafters Workshop (Sunburst heter den) och hade ett till två lager vit gesso på.



Jag älskar dies och i första hand älskar jag swirls! Blingswirls, diesswirls, stämpelswirls... Love them all! :)
Så till den här LOn färgade jag in vit cardstock med Archival Ink Olive och därefter sprayade jag med Luminarte pigment Key Lime över och lät torka innan jag stansade ut en mängd olika bladswirls. Bland annat använde jag den nyanländ Tim Holtz/Sizzix dies Spring Greenery (avlång dies med 6 olika bladverk). Jag använde även andra dies som jag har i min privata samling. Några blingswirls kom med också. Vita blommor från eget lager, samt charms, prima dekorationer etc.


Innan jag dekorerade med swirls och övriga dekorationer så ville jag testa en ny produkt som vi fått in i sortimentet, nämligen Fran-tage mica fragments. Det är flagor med skimmer i som man fäster med antingen lim eller använder tillsammans med embossingpulver. I mitt fall så valde jag clear UTEE då jag ville att flagorna skulle vara mest synliga och inte embossingpulvret.


Så, det var min lilla LO med foto på min kära mormor :)

/Maria

Inga kommentarer: