onsdag 30 mars 2011

Boxkort

Av Nita


Jag hittade en tutorial på youtube som visar hur man gör boxkort och det var jag tvungen att testa. Ser svårare ut än vad det är, http://www.youtube.com/watch?v=1lnng0ybmtY . Testa så får du se hur roligt det är, nästan beroendeframkallande. Jag har gjort det här kortet till min lillasyster som fyller 40 i dagarna.


Papper från Inkido Forever och Inkido Rosehage passar bra till detta tycker jag. Har dekorerat det med massa minirosor och andra blommor. Satte dit några metalldekorationer och öste på massa stickles. Till insidan av kortet så stansade jag ut en scallop cirkel och klippte ut en liten ängel från ett av papprena och öste stickles på även den.


För att göra kortet ännu lyxigare så vek jag ett kuvert att stoppa kortet i. Så jag tog fram min trogne vän Ultimate Pro väskan för att få till ett C5 kuvert. Såklart dekorerade jag även det.


liten närbild på kuvertet bjuder jag på:


Du hittar massa härliga dekorationer och underbara papper i shoppen

Pyssla lugnt!

/Nita

Inga kommentarer: