söndag 20 mars 2011

Bokkort

Idag tänkte jag visa ett bokkort som jag gjort. Jag har sett andra som gjort ett sådant kort lite här och där på nätet och började leta efter en tutorial. Inne i min blogg finner ni en länk till en tysk tutorial på bokkort. Jag kan visserligen inte tyska men måtten kunde jag urskilja och titta på bilderna, så jag fick ihop ett bokkort i alla fall :D

Till mitt bokkort använde jag de nyanlända och helt underbara papperena från Prima Marketing, vita blommor som finns på burk med många vita blommor i, Inkido löv, Prima fjärilar, Arco Iris Flowers i mitten på blommorna och nyckel samt lås från Tim Holtz.
Vi har även spets inne i shopen, dock inte just med den färg som jag har avänt mig av. Den finns bara i vitt och creme i shopen.
Bården har jag stansat ut med Xcut bårdstans.



Insidan på bokkortet.



Närbild på "låset" från Tim Holtz.



Närbild på Arco Iris Flowers samt en snutt på nyckeln som det står Dreams på, tyckte jag passade min vintage/romantiska stil som jag hade på bokkortet.



Missa nu inte öppningen av webbshopen imorgon :D

/Maria a.k.a Tootsie

Inga kommentarer: