lördag 18 juni 2011

The Book of Love

För en vecka sedan ringde min makes morbror och undrade ifall jag hade lust och möjlighet att göra ett gratulationskort till ett brudpar, släkt till hans sambo. Självklart hade jag lust med det :D Jag fick fritt spelrum hur kortet skulle göras, vilka färger etc.
Jag valde då att skapa ett bokkort för att ge brudparet ett kort som var lite mer kort så att säga, ett verkligt minne för livet :D Färgerna fick bli i rosa och creme samt brunt för att få lite vintage känsla. Det mesta av materialet som jag använt mig av finner du inne i shopen :D

Så här blev kortet...



Bilden på framsidan kommer från en 12" vintageark från norska Sagen Vintage Design. De flesta består av gamla fotografier, men ett ark innehåller tecknade bilder.

Har använt mig av en blingswirl från Prima som jag delade på och formade efter eget tycke och smak :D


Upptäckte när jag hade limmat på alla de mönstrade papprena att jag skulle ju väntat med det tills jag hade limmat dit bandet som jag tänkt skulle ingå i kortet, bandet som skulle knytas för att kunna stänga till kortet...


I samma stund så ringde det på dörren. Det visade sig vara en leverans från en grossist och i paketet låg die cutz, bland annat en smal die cutz som såg ut som en liten banner eller vad man nu ska kalla den :D Den fick agera som låsmanick. (magnetplupparna finns inte i shopen dock)




Här har jag använt Teeny Alpha-stickers från Glitz Design, dessa kallas Wood grain.





Fler närbilder - bland annat insidan av kortet :D - hittar du i min personliga blogg.


Vill du göra ett bokkort? Läs då min tutorial här.


Lycka till :D


Kreativa hälsningar

Maria/Tootsie

Scrapdraken HB

Inga kommentarer: