fredag 10 juni 2011

Säg hej till Lennart! :)

Av DesignAnnique

Av en slump hamnade jag på något som heter Hjärtekattens blogg, en blogg där några tjejer samlar in virkade katter som hjärtopererade barn ska få. Eftersom jag gillar att virka, mellan varven iaf, så antog jag utmaningen och började deschiffrera mönstret, och resultatet blev Lennart, min första hjärtekatt. Just nu är Tåge fast i virknålen (dock med något modifierat mönster - jag KAN inte följa mönster slaviskt...:)) och det kommer nog fler, men eftersom Lennart var först så var jag ju tvungen att scrappa om honom också :)


Jag använde det vackra pappret FP Sending my love från Fancy Pants och en bit av Lantliv - Sommarkök från Maja Design. Fancy Pants-pappret har en mycket snygg prickig baksida så den fick bli själva basen, och av biten jag skar bort valde jag en del där det var många hjärtan som "flög" - det är ju en HJÄRTEkatt! :) Eftersom pappret är rutigt är det lätt att skriva sin journaling, sååå smidigt, för då blir det av...

Som dekoration använde jag bitar av en Lace & Pearl Boarder som jag, som vanligt, klippte friskt i. För min stil och smak så blir det ofta för mycket om jag använde hela men i bitar är de verkligen urläckra!


De gula hjärtana kommer från stickersarket som titeln är gjord med, det heter Sweetness - Glitter Sticker Alphabets och är verkligen urläckert! 


Tack för titten!

Inga kommentarer: