onsdag 13 juli 2011

grattis-tag

Av Nita



Jag tycker det är kul att variera mig lite i skapandet, efter några layouter var det dags för ett lite mindre projekt igen och jag kom på att jag behövde en grattis-tag till en present. Jag skar


den vita cardstocken i 7x10cm och det mönstrade pappret i 6x9cm sen skar jag en smalare remsa och satte den lite snett över den större biten. Jag hittade en liten trekantsbit av ett annat papper och satte den över de andra två. Såklart har jag skrapat kanterna och inkat dem. Innan jag satte dit trekantsbiten så målade jag lite med distress crackle paint picket fence över.


Dekorerade med dew drops silver och rosor. Bokstäverna är från Glitz. Satte stickles lite överallt på rosorna. Jag häftade dit det vackra bandet i övre delen av tagen.






Som extra dekoration så gjorde jag toppar av liquid pearls i silver.




Pyssla lugnt!


/Nita

Inga kommentarer: