onsdag 21 september 2011

Julkort



Av Nita




Jag vet inte vilket nummer i ordningen av julkort detta är men det närmar sig 100 med stormsteg och jag är inte ens trött på att göra julkort än, men det kommer nog smygande snart.



Det hjälper nog att jag hittar massa roliga kortvikningar på Youtube som jag måste testa och då blir det ju lite nytt mest hela tiden när man pysslar. Här har jag hittat en beskrivning på Wipercard, eller som jag kallar det, flärpkort, för när man drar kortet ut åt sidorna så dyker det upp en liten flärp från ingenstans;)
































Jag har använt superfina papper från Maja Design Juletid(man blir verkligen inte trött på dessa härliga papper utan man kan ta fram dem igen och igen)






























Det finns en hel del tutorials på youtube på just det här kortet men den här tyckte jag var bäst av de jag hittade för flärpen inuti kortet är något kortare och då blir det inte så tungt och den dyker upp lite lättare.


Pyssla lugnt!


/Nita


Inga kommentarer: