måndag 21 november 2011

Det börjar närma sig jul! En månad kvar nu bara.
Snart är det också dags för julavslutningar på förskolor och skolor.
Jag brukar alltid göra ngn liten scrappad present till våra fröknar för att tacka för terminen.
I år har vi för första gången fröknar både på förskola och skola och det kräver ju 2 uppsättningar presenter. Det lutar åt att någora kommer få en flaska glögg eller liknande och då passar det ju utmärkt med ett litet flaskkort till.

Basen är cs i en härlig grålila färg. Sedan har jag stansad ut med spellbinders den snirkliga rutan och embossat stjärnor på den med silverfärg. Överst sitter en tomtetag från Reprint som jag haft på crackle accent på för att få den att se lite gammal ut. Jag brukar hälla på crackle accent och sedan ta ett skräppapper och stryka ut det ganska tunt för att det ska krackelera snyggt, har man för tjockt lager blir det inte lika snyggt tycker jag.
Blommorna är utstansade ur vit cs som jag distressat till rött och grönt och sedan ven tryckt till med den matchande stansen som torrembossar eller ger lite struktur på blomman. Avslutas med julröd halvpärla och glitterlim. Callablommor, rosknoppar och blomknoppar, allt från Scrapdrakens shop.

Tack för titten!
/Cia

Inga kommentarer: