torsdag 4 oktober 2012

Höst lampa

För ett tag sedan höll jag på att surfa runt på olika scrapbloggar och hamnade hos Lilla Pyssel Inger. Och hon hade gjort något väldigt läckert som jag kände att jag ville försöka mig på. Hon hade gjort en lampa av papper. Här hittar du hennes lampa.

Jag har sedan dess av och till suttit och jobbat på min egen lampa och den tänkte jag nu visa för er :) .

Jag gillar hösten - ja kanske inte så mycket regnet och rusken men höstens alla vackra färger - så jag ville göra en höstlampa. Papper från BoBunny gjorde sig väldigt väl till ändamålet, ihop med brun cardstock. Som lampfot tog jag en hushållsrulle och målade med akrylfärg.

 
Runt foten på lampan draperade jag utstansade löv som jag färgade in med Dylusion Spray. Först la jag på ett lager vit gesso som jag sedan värmde med embossingfönen så den började bubbla och sedan sprayade jag i olika färger - orange, gul, grön, rött, brunt. Den dies jag använde är en Sizzix/Tim Holtz dies från min privata scrapsamling.

 
Man kan lätt ta av lampkronan, inuti har jag limmat fast en cirkel, inte helt lätt dock :)

 
Cirkeln vilar mot värmeljusglaset som jag köpte på... ett stort svenskt möbelvaruhus som hamnat lite i blåsväder... igen :)
Jag rekommenderar att man använder ett batteridrivet ljus även om kanske ljuset inte reflekteras så bra, tror inte att ett riktigt ljus går så bra ihop med papper :)
 
 
Hoppas ni gillade min lampa. Om jag får lova att säga (skriva) det själv så blev jag sjukt nöjd med den, framförallt med löven :)
 
/Maria

1 kommentar:

Nita sa...

wow vilken underbar lampa du gjort! kanonfin och i mina favoritfärger. Jag gillar oxå höstens färger. Ha de gott!
kram
Nita