torsdag 25 oktober 2012

Små tavlor

Idag tänkte jag - Maria - visa två små tavlor jag gjort med lite gesso, dylusion- och perfect pearl mist, stickles, punchar och en Tim Holtz dies.

Diesen är Reindeer Flight som du hittar här. Ur den får du två olika renar.
Första tavlan har jag först grundat med vit gesso, över den har jag sedan sprayat med Perfect Pearls mist Pearl (tvyärr slut i lager) för att få den att skimmra. Renen har jag först sprayat med Dylusion Ink Spray London Blue, därefter med Perfect Pearls mist Blue Patina. Lite här och där har jag dutta lite Stickles Waterfall.


På tavla nummer två (som jag faktiskt gjorde först) har jag först grundat med vit gesso, därefter sprayat med Dylusion Postbox Red och sist med Perfect Pearls mist Forever Red.
På renen har jag haft vit gesso som jag sedan värmt med embossingfönen så att det börjat bubbla lite. Sedan har jag sprayat med Dylusion Melted Chocolate och sist med Perfect Pearls mist Heirloom Gold. På blommorna och kvistarna har jag gjort samma sak fast med andra färger.



/Maria

Inga kommentarer: