fredag 15 juli 2011

Chokladkaka

Av DesignAnnique

Sommartider är festtider och vad passar väl bättre än en vackert dekorerad chokladkaka att ge bort i present till värd och värdinna? Sort på chokladen väljer man så klart efter värdarnas smak, och om man inte riktigt vet så kan jag rekommendera en ganska neutral halvmörk choklad, det brukar gå hem hos de flesta :) Jag börjar oftast med att skära till en bit som med marginal går runt chokladkakan och sen limma ihop den ganska tight på baksidan. Sedan har jag min grund att dekorera vidare på. Till den här chokladkakan har jag använt Lantliv - Sommarkök, ett papper som på bilderna ser lite orangerött ut men i verkligheten är det vackert mörkrött på blommorna. Till banderollen över chokladkakan har jag använt Lantliv - Älskade sommartorp, för att ge lite extra färg. 


Jag satte ett vitt 15 mm brett organzaband i två lager och använde en av de nya läckra Banddekoration Hjärta som dekoration på banden.


Tyllrosor, små vita blommor som tyvärr är slut för tillfället (men det finns blå!) och lite glitterlim, och så halvpärlor förstås!


Tack för titten!

Inga kommentarer: