onsdag 27 juli 2011

Dopminnesalbum

Av Nita























Jag fick beställning på två dopminnesalbum när min väninna såg ena kuvertpärmalbumet jag gjort till jul förra året och jag sa att jag även hade gjort det som dopminne och hennes bonus-

barnbarn ska döpas snart och för att det ska bli rättvist syskonen emellan så ville hon ha ett

till pojken också fast han döptes förra året. Jag ska sätta ett foto på framsidan så därför ser

det lite konstigt ut, får se sen när jag får fotot hur jag ska ha det. Iallafall så har jag använt min

älskade följeslagare nu igen, alltså Ultimate Pro från Crafters Companion, den är otroligt rolig

att använda. I senaste DT-paketet fick jag massa papper från Maja Design Lantliv och de passade perfekt till ett dopminnesalbum för en pojke, eller hur? Jag vek stora och små kuvert med hjälp av väskan. Gjorde pärmen med dragspelsrygg, klädde med papper på både fram- bak- och insidorna. Innan jag satte papper på fram- och baksidan så knöt jag ett brett härligt band runt för att använda som stängning. Knöt även rosett runt minikuverten och satte dem lite på sniskan på insidorna, bandet till dessa blev i blått och något smalare men lika underbart det, eller hur? Blommor, halvpärlor och stickles m.m som jag använt finns i shoppen. Du hittar även Paper pen där och det går att göra jättefina swirls med dessa. Det är fortfarande några dagar kvar på Sommarrean i shoppen , så passa på o fynda vetja;) Här nedan kommer ett hav av bilder på albumet, hoppas jag gett dig inspiration att göra ett själv.


Nedre högra hörnet:




Vänsterkanten och insidan:



























Pyssla lugnt!



/Nita

Inga kommentarer: