måndag 10 oktober 2011

På denna LO har jag testat att manipulera ett coredination CS lite mer och det gav mersmak!
Det är det bruna papperet under fotona och jag embossade det först i ett rutmönster för att sedan sandpappra på åsarna som stack upp och fickk då detta mer framträdande mönster! Sedan lade jag det mot en kant och drog med sandpapperet över kanterna också för att få ljusare ränder där.
De stora rosa blommorna är från början vanliga vita pappersblommor som jag först använt distress stain, Old paper på och efter det mistat med distress stain, Barndoor red, blandat med Perfect pearl. Då blev de håhär fina och matchade lite bättre.
Runt de diagonala hörnen har jag duttat pärlor på flaska i runda mönster för att knyta ihop det hela lite.
Mönstrade papperet är Prima, Melody, Breeze.
Band, blommor och halvpärlor hittar du också i shoppen.

Tack för titten!
/Cia

Inga kommentarer: