fredag 29 april 2011

Dagisfoto

Av DesignAnnique

Dagisfoton är kanske inte alltid så kul, de ser ungefär likadana ut men man ser iaf hur barnen växer.. men scrappar man dem kan man få fina sidor som dokumenterar just hur barnet växer och blir äldre och äldre. med vackra papper och några fina dekorationer blir de halvtrista dagisfotona helt plötsligt mycket roligare!

Idag tänkte jag visa en layout som jag gjort med ett dagisfoto (ja, jag VET att det heter förskola, men jag kallar fortfarande fotona för dagisfoton...) från 2008, när min dotter var 4,5 år. Det underbara pappret Sweetheart från Fancy Pants Love Bird-serie var nästan självscrappande! Eftersom jag scrappar i 8x8 valde jag att använda den övre vänstra delen som bakgrundspapper, för att få med så mycket som möjligt. När jag bestämt mig för var jag ville ha fotot skar jag ut delar av mönstret som jag lät gå ut över fotot. 


Den vackra kombinerade spetsen och blinget är bara SÅÅÅÅ lättanvänt! Den här färgen och flera andra vackra färger hittar du under Lace & Pearl Boarders


Jag anpassade blinget lite till min foto och fick då några små bitar över. De använde jag i kanterna för att hålla ihop designen på sidan. 


På högersidan behövdes något mer än bara blinget för att balansera och jag blev superglad när jag såg att de små blommorna från Prima-Arco Iris Collection passade perfekt i färg!


Jag har även använt rosa Tiny Type Stickers och sifferstickers från egen samling, likadana stickers men inte i just den färgen hittar du under Alphabet Stickers.

Tack för titten!

Inga kommentarer: