fredag 8 april 2011

Sötnos

Av DesignAnnique

Idag tänkte jag visa en layout med ett foto på min dotter. Ibland gillar man foton så mycket så det behövs inte riktigt någon historia att berätta, glädjen i hennes ögon och hennes leende är värt att bevaras i sig!

Till den stora cirkeln bakom fotot har jag använt baksidan på Fancy Pants papper Loves Me, Loves me not. Den mönstrade biten med noter på kommer från Inkidos papper Pink Music.


Fotot har jag inte tagit själv utan fått från min mormor och hon har dille på att ha datumen tryckta på fotona. Jag tycker inte det är så snyggt, men på det här fotot blev det väldigt konstigt om jag kapade av biten med datumet, och därför satte jag ett blomsterarrangemang över. Så kan man också lösa det! Jag har använt flera olika sorters blommor, bland annat Tyllros: Rosa, Mulberry Ros XL - Creme/Röd, Rosknopp; Rosa och vanliga Rosor. Just blandningen av olika storlekar och nyanser ger mer spänning och liv till ett sånt arrangemang och man kan plocka flera färger från fotot och komplettera med andra som också passar till.


Lite Stickles på kanterna ger det där lilla extra.


Även i ovankanten fick det sitta ett litet arrangemang, för att binda ihop det hela. Jag avslutade med att "strössla" mörkrosa pearls över de två hörnen med blomsterarrangemangen, för att ge ett flöde och en linje.


Tack för titten!