onsdag 6 april 2011

skattjakt i matematikens värld

Av Nita

Den 1 April var det 5 år sedan min yngsta systerdotter döptes och som hennes Gudmor ville jag hitta på något extra och kom på att jag kunde göra en skattjakt. Jag tog fram min Ultimate Pro väska för att vika kuvertpåsarna där "ledtrådarna" läggs i. Ledtrådarna/talen skrev jag på lappar som är 5x9cm i storlek. Jag hängde kuvertpåsarna lite varstans här i lägenheten och första lappen fick hon i sin hand och där står det 6+3 och då gällde det för henne att hitta kuvertpåsen där det står en 9:a på för att få nästa ledtråd/tal och så fortsätter det till sista kuvertpåsen där jag skrivit en ledtråd om var skatten finns. Kul idé tycker jag(kanske för att jag själv kom på den;) )

Jag dekorerade varje påse med lite bling och en ros. Satte även en bit spets på dem. Jag använde de superfina papprena från Inkido Rosehage och Inkido Forever. För att kunna hänga upp dem på tavelkrokar, dörrhandtag och så vidare så gjorde jag hål i påsarna och trädde i ett band. Lite pilligt att göra så många påsar men jag hade så roligt när jag pysslade och det beror nog mycket på att Inkidos papper är så inspirerande. Pyssla lugnt! /Nita

Inga kommentarer: