tisdag 17 maj 2011

Användbara minikort

Av DesignAnnique

När man scrappar och gör kort får man ofta små bitar av mönstrade papper över, och om man som jag scrappar i 8x8" och letter så får man också cardstockbitar över. Mitt senaste projekt är att faktiskt ANVÄNDA de här bitarna och inte bra lägga dem i spillpappershögarna... av cardstocken viker jag små kortstommar, från ca 2x2" (dvs ca 5x5 cm) och uppåt lite beroende på vad jag har för spillbitar. När jag sen är färdig med ett projekt så samlar jag ihop spillbitarna och passar på att göra några småkort. Ibland passar jag på att sätta texter som grattis, tack eller liknande på dem, andra gånger får de vara utan text för att jag ska kunna anpassa dem när det är dags att använda dem. De passar perfekt för att göra det där lilla extra till blombuketter, paket och liknande!

De första tre korten är gjorda med två olika papper från Inkido som blev över från ett annat projekt.


Ljuvliga halvpärlor!


Rester av en pärlswirl och en vacker blomma, mer behövs inte som dekoration!


Halvpärlor och en blomma.


Nästa kort är gjort av resterna från layouten Puss på dig lilla syster som jag visade häromveckan.  


Rosett i vackert organzaband!


Jag skar upp längs med kanten på rosmönstret och lät bandet gå in där under, som en läcker detalj. 


Papper, band, halvpärlor, bling och rosor hittar du i shoppen!

Tack för titten!

Inga kommentarer: