fredag 5 augusti 2011

Apelviken + Prima

Camping vid Apelvikens strand utanför Varberg i juni erbjöd en underbar solnedgång. Tillsammans med ljuvliga papper från Prima och lite färgkladd.
En del av en blomsterkvist med plastblommor från Prima, liksom den vita blomman som jag mistat med lite blå mist.
Här har det smugit sig in lite läckra pärlor från Reprint.

För att göra en sån här bakgrund har jag använt mig av ett mönsterpapper, här från Prima, på det har jag målat med gesso som jag innan det torkade duttade med lite bubbelplast - som ju blev nerkladdad och med det kladdet duttade jag lite nedanför det jag målat för att få en tvärtom-effekt. Sedan är det bara att vänta och vänta och vänta på att det hela torkar.
Och när det sedan var riktigt torrt så sprayade jag med mist och skvätte färg på:
Ja, och sedan var det den där väntan igen men när det till slut torkar är det mödan värt för man får verkligen en personlig bakgrund till sin LO.

Inga kommentarer: