onsdag 3 augusti 2011

Jag hade en dröm...

Av Nita

Jag hade en dröm häromnatten om att göra ett annorlunda studentkort. Förr var det ju vanligt att kalla studenter för nybakade(vet inte hur det är nuförtiden dock;) ), kommer ihåg att min man fick ett runt knäckebröd med en "nybakad"skylt runt halsen bland annat. Jag vaknade dagen efter min dröm och försökte göra muffinsen som jag "gjort" i drömmen och det blev rätt så bra tycker jag själv. Paperpiecing är väldigt roligt och effektfullt. Jag använde Maja Design Äntligen papper, 5 stycken närmare bestämt. Klippte "8:or" i olika bredd och la ovanpå varandra. Ritade en muffinsform och klippte ut från pappret och la 8:orna ovanpå formen för att likna en muffins, stansade ut en liten cirkel och satte högst upp och satte en utklippt studentmössa i den, där av korttiteln "NYBAKAD". Jag dekorerade kortet med cherry blossoms, minirosor,utstansade o embossade blad och halvpärlor, du hittar massa roligt i shoppen, tyvärr inte just dessa papper jag använt men så mycket annat fint.
































Pyssla lugnt!


/Nita

Inga kommentarer: