onsdag 25 maj 2011

Bokkort

Av Nita

Först vill jag tacka DesignAnnique, min kära DT-kollega som ryckte ut och fixade ett inlägg på "min" dag förra veckan. TACK!


Jag blev sugen på att göra ett bokkort efter att ha sett Marias/Tootsies tutorial här i Scrapdrakens blogg. Här kommer mitt andra bokkort EVER. Jättekul att göra och det passar till alla möjliga tillfällen.

Mitt kort ska skickas till min bästa vän på hennes födelsedag. Jag har använt ett vackert papper från Prima och dessutom klippte jag ut 2 fjärilar från ena sidan av samma papper och använde som dekoration.

Massa rosor, dew drops, diecut som jag målat med crackle paint och metalldekorationer pryder både framsidan och insidan av kortet. Pappersspets är ett måste ibland, tur att jag hade lite kvar. I shoppen hittar du en massa fint till ditt papperspyssel och det mesta jag använt finns där, istället för den vita pappersspetsen så finns den i beige i shoppen och minialfabetet finns i andra varianter än just de runda jag använt här på detta kortet. Jag hängde en skocharm inuti kortet(från min egna pysselgömma;)







Pyssla lugnt!

/Nita

Inga kommentarer: