fredag 20 maj 2011

Bondgårdsbesök

Av DesignAnnique

Ni har väl sett den härliga CyberCropen vi har i vårt forum? En av utmaningarna är att man ska inspireras av en annons, och jag har gjort ett litet inspirationsbidrag till den utmaningen! Layouten handlar om när vi var på bondgårdsbesök tidigt i höstas och tittade på grisar, kor och får. En riktigt härlig utflykt!

Jag använde annonsen som en skiss och vände den ett kvarts varv för att det ska funka när jag scrappar i letter-size. Sen placerade jag mina element efter hur de ligger på skissen, den mörka randen i nederkanten (som hamnade till vänster på min layout) ersattes med en bit mönstrat papper och istället för texten lät jag titeln stå där.


Läckert band från paketet med Lace & Pearl Boarders från Prima. Titeln är gjord med bruna Tiny Type Stickers


Jag monterade fotona omlott och med lite olika höjder med hjälp av 3D-kuddar för att få med känslan av foton som ligger utslängda som de gör i annonsen.




Jag använder ofta annonser som en slags skisser, men det beror ju mycket på att jag är en skiss-människa, jag triggar igång på skisser och tycker det är en bra start för mitt skapande. Ett annat sätt att inspireras är att ta fasta på något i annonsen, det kan vara en eller flera färger, vad annonsen handlar om eller vad som helst. När jag satt och funderade såg jag plötsligt att om man tar ett av fotona så blir det ett perfekt kort precis som det är, med det mönstrade i en ruta och med bredare vit nederkant! För att göra det lite lyxigare fick mitt minikort även en ros och en bit band från Lace & Pearl Boarders som dekoration.


Bandet är bara SÅ läckert med sin tunna kant och sammeten! Ordet tack skrevs även det med bruna Tiny Type Stickers. Det går ju så smidigt att göra småkort när man ändå har alla saker framme! :)


Tack för titten!

Inga kommentarer: