torsdag 23 juni 2011

3 i en smäll

Idag har jag gjort 3 stycken enkla kort med samma bas, ett coredination i beige som jag sandpapprar på kanterna och ovanpå det ett prickigt i svart och vitt från Fancy Pants, oxå det är sandpapprat i kanterna. Eftersom jag inte kunde bestämma mig hur jag skulle dekorera så fick det blir 3 olika istället.
Först ut har vi min favorit... för tillfället i alla fall :-):

Här är dekorationen gjord av en bit av samma papper som basen, riven och sandpapprad. Fåglarna är från ett mönsterpapper från Fancy Pants som jag stansat ut med en liten cirkelpunch. Kanterna är sandpapprade, dels för att få en snygg effekt men oxå för att sandpappra bort fåglarna som var runt om. 

Sedan har vi:
Ytterligare en ur ett mönsterpapper urklippt fågeldekoration, oxå monterad med 3d-kuddar. 
Sist ut blir:
Här har jag använt ett filterpapper från Fancy Pants Artists edition, runda filterpapper i lite olika utförande. Jag har knutit ihop den med ett organza-band för att det ska se ut som en stor rosett och pappret är sprayat med massor av skimrande pärlfärgat glimmermist. Slutligen har jag fäst fast ett silverhjärta med en tråd. 
Vilken gillar ni mest?

Glad midsommar!!!

1 kommentar:

Nita sa...

alla 3 är söta men det första med fåglarna på rad blev min favorit;)
kram
Nita
dt-kollega;)