onsdag 29 juni 2011

post it-väska



Av Nita



Fick lust att testa att göra ett litet annorlunda post-it block och gjorde en egen mall till fram - och baksida till den här väskan. Satte ihop sidorna med hjälp av en liten cardstockbit som är lika bred som väskan är upptill, 11cm lång där jag skårade vid 5cm på båda sidorna för att få vikningen 1cm bred. Jag klädde insidorna med ett av papprena ur Maja Designs serie Lantliv först innan jag satte ihop väskan, men vill man ha den enklare så behöver man ju inte dekorera insidan.








Bokstäver från Fancy Pants som jag öst på massa stickles på. Även de underbara blommorna fick lite stickles på sig. Gjorde egna swirls med hjälp av dew drops. Papprena från Maja Design Lantliv är helt ljuvliga och scrappar nästan sig själva, väldigt lätt att pyssla med helt enkelt.






Här ser man lite bättre att jag satt en undersida på väskan oxå och så satte jag en kardborreplutt som stängning. Satte en bit blått band som handtag till väskan.




Du hittar massa fint i Scrapdrakens shop så kika in där och kolla på allt fint som finns.


Pyssla lugnt!
/Nita

Inga kommentarer: