onsdag 8 juni 2011

gräs under fötterna

Av Nita



Till den här layouten har jag verkligen öst på dekorationer, något som jag annars inte gör, men oj vad kul det var. Jag började med att klippa ut en stor rundel ur ett papper från Prima. Jag klippte dessutom halvmånar ur ett annat Prima-papper och satte lite under cirkeln. Gjorde streckade konturer runt om och på cirkeln. Massa blommor och fjärilar fick pryda layouten. Klädde pappersfjärilarna med stickles för jag ville verkligen att layouten skulle skrika BLING.




Har satt blingswirls på flera ställen vid blommorna och gjorde egna små swirls med blue liquid pearls. Det är en stor utmaning att gå utanför sin comfort zone men jag hade kul i skapandet, och det är ju det som är huvudsaken, eller hur? Kika in i shoppen för där hittar du massa fint till ditt papperspyssel.
Pyssla lugnt!
/Nita

Inga kommentarer: