fredag 24 juni 2011

Midsommartårta

De som kom till mässan i Uppsala kanske såg tårtan jag hade gjort - en riktigt härlig morsdags- eller midsommartårta! Jag byggde stommen till tårtan av papper från Maja Designs nya serie Lantliv, en ljuvligt somrig pappersserie som verkligen stimulerar skaparlustan. Tårtans kanter dekorerades med Spets och Stickles Star Dust, ett riktigt snyggt "sockrigt" glitterlim som håller formen och glittret bra just när man vill ha "sockereffekt".


Och sen vräkte jag på med blommor & blad av alla de slag, ju mer desto bättre på en sån här tårta! Och här kommer en liten kavalkad av närbilder för att ni ska kunna se vad jag har använt.









Blommorna glittrades med Stickles Star Dust (jag gjorde av med en halv flaska - men det var det värt! :)) och så "strödde" jag lite halvpärlor och rhinestones här och var mellan blommorna.

Tack för titten!

2 kommentarer:

Petra sa...

Den ser riktigt läcker ut!

Sindra sa...

Helt underbar tårta!!! :D
Tutorial på hur man gör? ;D